Általános Szerződési Feltételek
Dekorlove.hu Online Üzletszabályzata (Ászf)
Ezen Üzletszabályzat feltételei lépnek hatályba az dekorlove.hu webáruház terméksorából kiválasztott árucikkeknek a dekorlove.hu webáruházon keresztül történő megrendelésekor.
- A dekorlove.hu adatai
GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 4243 Téglás, Kender u. 2.
Fióktelep: 4034 Debrecen, Vámospércsi út 59.
Képviseli: Pór Imre
Adószám: 11153906-2-09
Cégjegyzékszám: 09-09-002915
Tel.: +36 30/741-5407
E-mail: dekorlove717@gmail.com
- A vevőszolgálat ügyfélszolgálati ideje
Hétfő-péntek: 10:00-16:00
Szombat-vasárnap: zárva
- A vásárlás menete
- A Vevő a kiválasztott termékre történő kattintással megnyitja a termék adatlapját, amelyen elolvashatja a termék leírását, illetve kiválaszthatja, hogy hány darabot szeretne megvásárolni a termékből. Abban az esetben, ha a Vevő nem választja ki, hogy hány darabot szeretne megvásárolni, és azt változtatás nélkül a virtuális kosárba teszi, a termékből automatikusan 1 darab kerül kosárba, ha pedig a darabszámot megváltoztatja, akkor a választásának megfelelő mennyiségű.
- Ezt követően a Vevő választhat, hogy tovább kíván-e vásárolni, vagy a kosár tartalmának ellenőrzése után a megrendelés mellett dönt. A kosár tartalmát a Vevő a kosár jelre történő kattintással ellenőrizheti, ahol megnézheti a kiválasztott termékek részletes adatait, illetve még módosíthatja a kosár tartalmát.
- Ha a Vevő a kosár tartalmát megfelelőnek találja, akkor a megrendelés következő lépéseként a „tovább a megrendelő adataihoz” gombra történő kattintással kiválaszthatja, hogy regisztrált vásárlóként (tagként), újonnan regisztrált vásárlóként, vagy regisztráció nélkül kíván-e vásárolni.
- Abban az esetben, ha a Vevő regisztrált vásárlóként szeretne vásárolni, és már tagnak minősül (azaz korábban már regisztrált a dekorlove.hu webáruházban), csupán annyi a teendője, hogy megadja a korábban már regisztrált e-mail címét és jelszavát. Ha pedig új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor a regisztráció fülre kattintva a Vevőnek meg kell adnia a regisztrációhoz szükséges adatait (név, e-mail cím, jelszó, telefonszám, cím) amelyeket a rendszer eltárol, illetve el kell fogadnia a dekorlove.hu adatvédelmi nyilatkozatát.
- Abban az esetben, ha a Vevő regisztráció nélkül kíván vásárolni, csupán annyi a teendője, hogy megadja nevét, telefonszámát, e-mail címét, valamint a számlázási és szállítási címét.
- Következő lépésként a Vevő kiválaszthatja a számára megfelelő szállítási (személyes átvétel vagy futárszolgálat által), valamint fizetési módot (utánvét, banki átutalás, bankkártyás fizetés, készpénzes fizetés).
- Ezen lépéseket követően a Vevő a „tovább a rendelés véglegesítéséhez” gombra kattintva áttekintheti a megvásárolni kívánt termékeket, valamint a kiválasztott szállítási és fizetési módokra vonatkozó adatokat.
- Ezt követően Vevő, amennyiben a Vásárlási feltételeket elolvasta és azokat elfogadja, kipipálja a „Tudomásul veszem és elfogadom a(z) Vásárlási feltételeket, valamint azt, hogy a megrendelés leadásával fizetési kötelezettségem keletkezik” pontot. A menüpont tartalmazza a Vásárlási feltételekre irányító linket. Amennyiben Vevő ezen áttekintés után egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a „Megrendelem” gombra történő kattintással a rendelését véglegesíti, és a megrendelését elküldi, amelyről e-mailben visszaigazolást kap.
- Vevővel a szerződés minden esetben határozott időre, a konkrét megrendelés teljesítésének idejére jön létre. Teljesítésnek a termék kiszállítása és Vevő általi átvétele, valamint a megrendelés ellenértékének Vevő általi kiegyenlítése minősül.
A megrendelés leadásával Vevő tudomásul veszi, hogy a termék átvételére és a szállítási költséget is magában foglaló díj, valamint a Társaságunkkal szemben fennálló esetleges tartozásainak megfizetésére köteles. Amennyiben Vevő a kiszállított terméket nem veszi át vagy az átvételt megtagadja, úgy Társaságunk fenntartja a jogot, hogy választása szerint követelje Vevőtől a szerződés teljesítését (a termék átvételét és a díj megfizetését) vagy a szerződéstől elálljon és az elállással felmerülő költségét, vagyis a szállítási költség megtérítését Vevőtől követelje. Társaságunk ezzel összefüggésben fenntartja a jogot, hogy amennyiben Vevő elévülési időn belül (5 év) ismételten megrendelést ad le webáruházunkban, úgy Társaságunk az újabb megrendelés ellenértékét Vevő fennálló tartozásának összegével megnövelje, melyről külön e-mail üzenetben tájékoztatjuk Vevőt. Az elévülés tartamát, joghatását, valamint az elévülés megszakadásának és nyugvásának feltételeit és joghatását a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21-25. §-ai rendezik.
Társaságunk fenntartja a jogot, hogy amennyiben Vevőnek a fent körülírt magatartásával összefüggésben Társaságunk felé fennálló tartozása meghaladja a 2.500,- Ft-ot, úgy Társaságunk fenntartja a jogot, hogy a tartozás kiegyenlítéséig a Vevővel történő újabb szerződés kötést, ennek folytán a Vevő által leadott újabb megrendelések teljesítését megtagadja.
- Árak
- A termékek mellett minden esetben a rendelés időpontjában érvényes listaárak szerepelnek, amelyek ÁFÁ-t is tartalmazó bruttó árak.
- A termékek mellett feltüntetett árak a szállítási költségeket nem tartalmazzák. A szállítási költségek a megrendelés véglegesítése előtt kerülnek kiszámításra és közlésre.
- A szállítási költségek a szállítási és fizetési mód függvényében a következők szerint alakulnak: személyes átvétel esetén szállítási költséget nem számítunk fel, futárszolgálat által történő kézbesítés esetén utánvétes fizetéskor a szállítási költség 1.290,- Ft, banki átutalással vagy bankkártyás fizetéssel 1.090, -Ft. Amennyiben a megrendelt termékek végösszege a 20.000,- Ft-ot meghaladja a szállítás futárszolgálat által történő kézbesítés esetén is ingyenes.
- Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelését, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
- A rendelések feldolgozása
- A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.
- Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
- Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
- Visszaigazolás
- Minden termék rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően a Vevő egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról.
- Telefonos egyeztetés esetén az ügyfélszolgálat vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyike hívható.
- Fizetési feltételek
- Webáruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás illetve személyes átvételnél készpénzzel történő fizetésre. A készpénzzel történő fizetés speciális esete az utánvétes fizetés, amelyre futárszolgálat általi kézbesítés esetén van lehetőség. Ez esetben a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni a küldemény kézbesítőjének.
- 100.000,- Ft-ot meghaladó termék vásárlásakor a Vevő előleg fizetésére köteles, amennyiben nem banki átutalást vagy bankkártyás fizetést választ.
- Az előleg mértéke a termék árának az 50 %-a, a termék kiszállítása csak az előleg beérkezését követően lehetséges.
- Készpénzes fizetés kivételével (akár utánvét, akár személyes átvétel esetén) csak akkor kerülhet sor a termék kiszállítására, vagy a személyes átvételre, ha bankszámlánkra beérkezik a vételár (1-2 munkanap) és erről ügyfelünket értesítettük.
- Személyes átvétel
- A Vevő a termék személyes átvételét csak abban az esetben választhatja, ha fizetési módként a banki átutalást vagy a készpénzes fizetést választja, egyéb esetekben nincs lehetőség a személyes átvételre.
- A termék személyes átvételére a 4034 Debrecen, Vámospércsi út 59. szám alatti átvételi ponton van lehetőség, amely cím kizárólag átvételi pontként üzemel.
- Az előző pontban megjelölt átvételi ponton a terméket 7 munkanapig áll módunkban tárolni.
- Szállítás futárszolgálat által
- Abban az esetben, ha a Vevő a megrendelésekor a személyes átvétel helyett a futárszolgálat általi kézbesítés mellett dönt, akkor a megrendelt termékek kézbesítése, szállítása a részére, a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. által történik.
- A termékek várható szállítási idejét a webáruház ismerteti a megrendelés során, valamint azt a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás pontos időpontjáról a Vevőnek csak a futárszolgálattal van lehetősége egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon, illetőleg arról e-mail üzenetben a futárszolgálat fogja tájékoztatni.
- A kézbesítés munkanapokon általában 08 és 17 óra között történik. Ha a kézbesítés első alkalommal eredménytelen, akkor a futárszolgálat megkísérli az újabb kézbesítést. Amennyiben a másodszori kézbesítési kísérlet sem vezet eredményre a terméket tartalmazó csomagot visszaszállítják cégünkhöz.
- A szállítástól elállás
- Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Vevőt tájékoztatni.
- A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A Vevő a feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
- Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
- A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, az nem kerül iktatásra.
- Elállási/Felmondási jog
- A Vevő a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat, kivéve egyedi termék esetén.
- A Vevő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Ha a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) alapján fogyasztónak minősül, akkor az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
- Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
- Az elállási jog, valamint a felmondási jog tartalmáról a 2. sz. melléklet tartalmaz tájékoztatást.
- A dekorlove.hu kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
- Ha a Vevő eláll a távollevők között kötött szerződéstől, a haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatérítjük a Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon térítjük vissza.
- Fenntartjuk a jogot a termék adásvételére irányuló szerződés esetén az ellenszolgáltatás összegének visszatartására a mindaddig, ameddig a Vevő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. Amennyiben ezek közül valamelyik megvalósul visszatartási jogunk megszűnik.
- A Vevő kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
- Ha a Vevő eláll a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a termék átvételére meghatalmazással rendelkező személynek átadni.
- A Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A Vevőt egyéb költség nem terheli. A dekorlove.hu webáruház azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
- Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a Vevő kártérítésre kötelezett, amennyiben eladó jegyzőkönyvben rögzített módon azt tapasztalja, hogy a visszaküldött áru nincs eredeti állapotban és megállapítható, hogy az okozott kár a vevőnek felróható okból következett be.
- Ha a Vevő elállási/felmondási jogával kíván élni, akkor a Vevő az erre vonatkozó szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles felénk a jelen Üzletszabályzat I. pontjában található telefonszámon jelezni, vagy a szintén jelen Üzletszabályzat I. pontjában található (elektronikus) levelezési címre eljuttatni.
- Írásban történő elállás esetén elegendő a szerződés 1. számú mellékletében található nyilatkozatot 14 napon belül elküldeni.
- A Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt jelzi felénk, vagy juttatja el hozzánk az elállási/felmondási nyilatkozatát.
- Tulajdonjogi kikötés
- A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!
- Megrendelés módosítása, törlése
- A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a Vevő felé azonnal automatikus értesítést küldünk, melyben visszaigazoljuk a rendelés felvételének tényét. Ez az értesítés azonban nem minősül az Vevő és a dekorlove.hu között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a Vevőnek, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az illetékes munkatársunk felé.
- Amennyiben a Vevőhöz ez az automatikus visszaigazoló e-mail nem érkezik meg 48 órán belül, akkor a Vevő ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
- A Vevőnek a rendelés teljesítésének megkezdéséig jogában áll a rendelését elektronikus úton visszavonni.
- A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Vevő e-mailben és/vagy telefonon (választásától függően) értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről. Ezt követően már csak személyesen, a “Vevőszolgálaton” vagy az “Elérhetőségek” menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség a rendelés visszavonására
- A megrendelés utólagos módosítása kizárólag írásos formában, a megadott elektronikus levelezési címre küldött levéllel lehetséges.
- Jótállás
- A jótállási jegyen feltüntetett termékre 10.000,- Ft értékhatár felett a fogyasztói szerződés keretein belül jótállást vállal. Ezen értékhatár alatt a Vevő csak szavatossági igénnyel élhet.
- A jótállás időtartama 1 év, mely a fogyasztási cikknek a Vevő részére történő átadásának napjával kezdődik.
- A termék hibája jótállás alá tartozik, és a dekorlove.hu jótállásra kötelezett, ha
– a hibás termék eladási ára a 10.000,- Ft-os értékhatárt meghaladja.
– a Vevő rendelkezik számla vagy nyugta, vagy garancia jeggyel, mellyel bizonyítani tudja a termék vásárlását.
– a hiba igazoltan a termék anyaghibájából keletkezett és csak a rendeltetésszerű használat során lett látható.
- Nem tartozik a jótállás alá a hiba, és így a dekorlove.hu mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha a meghibásodás a Vevő részére történt átadás után keletkezett. Ilyenek minősül különösen, de nem kizárólagosan, ha
– a hiba nem a rendeltetésszerű használatból keletkezett.
– a használati útmutatón feltüntetett kezelési és használati utasításokat figyelmen kívül hagyása okozta.
– a hibát illetéktelen átalakítás, beavatkozás, szakszerűtlen javítás okozta.
– a hiba a termék gondatlan használatából ered.
– a hiba a normál elhasználódásból ered.
- Ha a Vevő a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a fogyasztási cikket kicseréljük, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- Nem vonatkozik a csere az egyedi megrendelésekre, melyeket a Vevő saját igénye szerint készítettek. Ebben az esetben a Vevő kizárólag a fogyasztási cikk javítását kérheti, ha a hiba nem a fent említett okokból keletkezett. Ebben az esetben a javítási költséget a Vevő fizeti meg.
- Garanciális igény bejelentését követően a visszaszállítást a dekorlove.hu fizeti, előzetes egyeztetés után, az ésszerűség és gazdaságosság figyelembevételével, eltúlzott és indokolatlan költségeket azonban nem áll módunkban kifizetni.
- A garanciális problémával behozott termékeket továbbítjuk a garanciális hátteret biztosító beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javításáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett.
- A jótállás tartalmára vonatkozóan a 3. sz. melléklet tartalmaz tájékoztatást.
- Kellékszavatosság
- A Vevő hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
- A Vevő választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
- Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Cégünk számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
- Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat.
- A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Cégünk adott okot.
- A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni.
- A Vevő a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti, azok ugyanis elévülnek, kivéve, ha a Vevő a Ptk. szabályai szerint fogyasztónak minősül, ebben az esetben ugyanis az elévülési idő két év.
- A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a mi nyújtottuk. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- A kellékszavatosság tartalmára vonatkozóan a 3. sz. melléklet tartalmaz tájékoztatást.
- Termékszavatosság
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- A termék hibája esetén Vevő – amennyiben fogyasztónak minősül – követelheti választása szerint közvetlenül a gyártótól vagy társaságunktól a termék hibájának kijavítását, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
- A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Társaságunk a jogszabály alapján mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta; a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
- Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
- A termékszavatosság tartalmára vonatkozóan a 3. sz. melléklet tartalmaz tájékoztatást.
- Jegyzőkönyvfelvétel
- A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján, a letölthető jegyzőkönyv megtalálható a vásárlási feltételekben.
- Jegyzőkönyvet akkor kell felvenni, ha a Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a törvény szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt érvényesít.
- Panaszkezelés
- A dekorlove.hu és a Vevő a jogvitáikat elsődlegesen peren kívül, egyeztetés útján rendezik. A Vevő a panaszát a jelen Üzletszabályzatban megjelölt elektronikus levelezési címen, vagy postacímen teheti meg írásban. A panaszt ezt követően kivizsgáljuk, és ennek eredményéről legkésőbb 14 napon belül elektronikus üzenetben tájékoztatjuk a Vevőt.
- A Vevő az elektronikus üzenet kézhezvételétől számított 8 napon belül jogosult írásban egyeztetést kérni, a jelen pontban fentebb írt elektronikus levelezési vagy postacímen, amennyiben a tájékoztatásában írtakat nem fogadja el. Ha az egyeztetés, a fogyasztó erre vonatkozó kérésének vállalkozó általi kézhezvételét követő 14 nap alatt nem vezet eredményre, úgy a fogyasztó békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat.
- A fogyasztónak minősülő vevő panaszát benyújthatja az EU online vitarendezési platformján („ODR platform”) is, mely a http://ec.europa.eu/odr címen érhető el. Az ODR platform az EU-n belüli fogyasztók és kereskedők számára lehetővé teszi, hogy bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő panaszokkal kapcsolatban. A platform az EU minden hivatalos nyelvén elérhető és ingyenesen használható. Az ODR platform lehetővé teszi a fogyasztó számára kereskedővel való kapcsolatfelvételt, valamint azt, hogy a fogyasztó és a kereskedő megegyezzenek egy vitarendezési testület kiválasztásában, mely a vita békés rendezésében nyújt segítséget.
- A békéltető testületi eljárás
- Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
- Vevő a vállalkozás székhelye szerint illetékes Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testülethez fordulhat, melynek elérhetőségei:
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
- Jogviták
- Amennyiben vevő nem minősül fogyasztónak, úgy esetleges jogvitáik elbírálására kikötik a Debreceni Járásbíróság, illetve a Debreceni Törvényszék kizárólagos illetékességét, melynek kifejezetten alávetik magukat.
- Amennyiben vevő fogyasztónak minősül, úgy fogyasztó a szerződéses jogviszonyból eredő igényét a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezéseinek megfelelően saját belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerint illetékes bíróság előtt érvényesítheti.
1. számú melléklet
Elállási/Felmondási nyilatkozat
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
…………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) neve:
…………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe:
…………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Kelt: ……………………………………………………………………………………………
———————————————
2. sz. melléklet
Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi; amennyiben több terméket vásárolt attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi; amennyiben több tételből vagy darabból álló terméket vásárolt, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre: GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság 4034 Debrecen, Vámospércsi út 59.; info@dekorlove.hu. Ebből a célból felhasználhatja az 1. sz. mellékletben szereplő elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Vevő az elállási, illetőleg a felmondási jog gyakorlása esetén a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, valamint a rendeltetésellenes használatból fakadó kárért felel, mely a visszatérítendő összegből kerül levonásra.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Ön köteles számunkra a következő címre: 4034 Debrecen Vámospércsi út 59., a Gázszer Kft. számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
3. sz. melléklet
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? A jótállás időtartama egy év. Választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vag