PROFIL
BEJELENTKEZÉS

Üdv újra itt. Kérjük jelentkezz be!

vagy
ÚJ FIÓK LÉTREHOZÁSA

Hozd létre pár kattintással a saját fiókodat!

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

Dekorlove.hu Online Üzletszabályzata (Ászf)

 

 

Ezen Üzletszabályzat feltételei lépnek hatályba az dekorlove.hu webáruház terméksorából kiválasztott árucikkeknek a dekorlove.hu webáruházon keresztül történő megrendelésekor.

 

  1. A dekorlove.hu adatai

GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 4243 Téglás, Kender u. 2.

Fióktelep: 4034 Debrecen, Vámospércsi út 59.

Képviseli: Pór Imre

Adószám: 11153906-2-09

Cégjegyzékszám: 09-09-002915

Tel.: +36 30/741-5407

E-mail: dekorlove717@gmail.com

 

  1. A vevőszolgálat ügyfélszolgálati ideje

Hétfő-péntek: 10:00-16:00

Szombat-vasárnap: zárva

 

  1. A vásárlás menete
  1. A Vevő a kiválasztott termékre történő kattintással megnyitja a termék adatlapját, amelyen elolvashatja a termék leírását, illetve kiválaszthatja, hogy hány darabot szeretne megvásárolni a termékből. Abban az esetben, ha a Vevő nem választja ki, hogy hány darabot szeretne megvásárolni, és azt változtatás nélkül a virtuális kosárba teszi, a termékből automatikusan 1 darab kerül kosárba, ha pedig a darabszámot megváltoztatja, akkor a választásának megfelelő mennyiségű.

 

  1. Ezt követően a Vevő választhat, hogy tovább kíván-e vásárolni, vagy a kosár tartalmának ellenőrzése után a megrendelés mellett dönt. A kosár tartalmát a Vevő a kosár jelre történő kattintással ellenőrizheti, ahol megnézheti a kiválasztott termékek részletes adatait, illetve még módosíthatja a kosár tartalmát.

 

  1. Ha a Vevő a kosár tartalmát megfelelőnek találja, akkor a megrendelés következő lépéseként a „tovább a megrendelő adataihoz” gombra történő kattintással kiválaszthatja, hogy regisztrált vásárlóként (tagként), újonnan regisztrált vásárlóként, vagy regisztráció nélkül kíván-e vásárolni.

 

  1. Abban az esetben, ha a Vevő regisztrált vásárlóként szeretne vásárolni, és már tagnak minősül (azaz korábban már regisztrált a dekorlove.hu webáruházban), csupán annyi a teendője, hogy megadja a korábban már regisztrált e-mail címét és jelszavát. Ha pedig új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor a regisztráció fülre kattintva a Vevőnek meg kell adnia a regisztrációhoz szükséges adatait (név, e-mail cím, jelszó, telefonszám, cím) amelyeket a rendszer eltárol, illetve el kell fogadnia a dekorlove.hu adatvédelmi nyilatkozatát.

 

  1. Abban az esetben, ha a Vevő regisztráció nélkül kíván vásárolni, csupán annyi a teendője, hogy megadja nevét, telefonszámát, e-mail címét, valamint a számlázási és szállítási címét.

 

  1. Következő lépésként a Vevő kiválaszthatja a számára megfelelő szállítási (személyes átvétel vagy futárszolgálat által), valamint fizetési módot (utánvét, banki átutalás, bankkártyás fizetés, készpénzes fizetés).

 

  1. Ezen lépéseket követően a Vevő a „tovább a rendelés véglegesítéséhez” gombra kattintva áttekintheti a megvásárolni kívánt termékeket, valamint a kiválasztott szállítási és fizetési módokra vonatkozó adatokat.

 

  1. Ezt követően Vevő, amennyiben a Vásárlási feltételeket elolvasta és azokat elfogadja, kipipálja a „Tudomásul veszem és elfogadom a(z) Vásárlási feltételeket, valamint azt, hogy a megrendelés leadásával fizetési kötelezettségem keletkezik” pontot. A menüpont tartalmazza a Vásárlási feltételekre irányító linket. Amennyiben Vevő ezen áttekintés után egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a „Megrendelem” gombra történő kattintással a rendelését véglegesíti, és a megrendelését elküldi, amelyről e-mailben visszaigazolást kap.

 

  1. Vevővel a szerződés minden esetben határozott időre, a konkrét megrendelés teljesítésének idejére jön létre. Teljesítésnek a termék kiszállítása és Vevő általi átvétele, valamint a megrendelés ellenértékének Vevő általi kiegyenlítése minősül.

A megrendelés leadásával Vevő tudomásul veszi, hogy a termék átvételére és a szállítási költséget is magában foglaló díj, valamint a Társaságunkkal szemben fennálló esetleges tartozásainak megfizetésére köteles. Amennyiben Vevő a kiszállított terméket nem veszi át vagy az átvételt megtagadja, úgy Társaságunk fenntartja a jogot, hogy választása szerint követelje Vevőtől a szerződés teljesítését (a termék átvételét és a díj megfizetését) vagy a szerződéstől elálljon és az elállással felmerülő költségét, vagyis a szállítási költség megtérítését Vevőtől követelje. Társaságunk ezzel összefüggésben fenntartja a jogot, hogy amennyiben Vevő elévülési időn belül (5 év) ismételten megrendelést ad le webáruházunkban, úgy Társaságunk az újabb megrendelés ellenértékét Vevő fennálló tartozásának összegével megnövelje, melyről külön e-mail üzenetben tájékoztatjuk Vevőt. Az elévülés tartamát, joghatását, valamint az elévülés megszakadásának és nyugvásának feltételeit és joghatását a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21-25. §-ai rendezik.

Társaságunk fenntartja a jogot, hogy amennyiben Vevőnek a fent körülírt magatartásával összefüggésben Társaságunk felé fennálló tartozása meghaladja a 2.500,- Ft-ot, úgy Társaságunk fenntartja a jogot, hogy a tartozás kiegyenlítéséig a Vevővel történő újabb szerződés kötést, ennek folytán a Vevő által leadott újabb megrendelések teljesítését megtagadja.

 

 

  1. Árak
  1. A termékek mellett minden esetben a rendelés időpontjában érvényes listaárak szerepelnek, amelyek ÁFÁ-t is tartalmazó bruttó árak.

 

  1. A termékek mellett feltüntetett árak a szállítási költségeket nem tartalmazzák. A szállítási költségek a megrendelés véglegesítése előtt kerülnek kiszámításra és közlésre.

 

  1. A szállítási költségek a szállítási és fizetési mód függvényében a következők szerint alakulnak: személyes átvétel esetén szállítási költséget nem számítunk fel, futárszolgálat által történő kézbesítés esetén utánvétes fizetéskor a szállítási költség 1.290,- Ft, banki átutalással vagy bankkártyás fizetéssel 1.090, -Ft. Amennyiben a megrendelt termékek végösszege a 20.000,- Ft-ot meghaladja a szállítás futárszolgálat által történő kézbesítés esetén is ingyenes.

 

  1. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelését, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

  1. A rendelések feldolgozása
  1. A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.

 

  1. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
  1. Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

 

  1. Visszaigazolás
  1. Minden termék rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően a Vevő egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról.

 

  1. Telefonos egyeztetés esetén az ügyfélszolgálat vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyike hívható.

 

  1. Fizetési feltételek
  1. Webáruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás illetve személyes átvételnél készpénzzel történő fizetésre. A készpénzzel történő fizetés speciális esete az utánvétes fizetés, amelyre futárszolgálat általi kézbesítés esetén van lehetőség. Ez esetben a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni a küldemény kézbesítőjének.

 

  1. 100.000,- Ft-ot meghaladó termék vásárlásakor a Vevő előleg fizetésére köteles, amennyiben nem banki átutalást vagy bankkártyás fizetést választ.

 

  1. Az előleg mértéke a termék árának az 50 %-a, a termék kiszállítása csak az előleg beérkezését követően lehetséges.

 

  1. Készpénzes fizetés kivételével (akár utánvét, akár személyes átvétel esetén) csak akkor kerülhet sor a termék kiszállítására, vagy a személyes átvételre, ha bankszámlánkra beérkezik a vételár (1-2 munkanap) és erről ügyfelünket értesítettük.

 

  1. Személyes átvétel
  1. A Vevő a termék személyes átvételét csak abban az esetben választhatja, ha fizetési módként a banki átutalást vagy a készpénzes fizetést választja, egyéb esetekben nincs lehetőség a személyes átvételre.

 

  1. A termék személyes átvételére a 4034 Debrecen, Vámospércsi út 59. szám alatti átvételi ponton van lehetőség, amely cím kizárólag átvételi pontként üzemel.

 

  1. Az előző pontban megjelölt átvételi ponton a terméket 7 munkanapig áll módunkban tárolni.

 

  1. Szállítás futárszolgálat által
  1. Abban az esetben, ha a Vevő a megrendelésekor a személyes átvétel helyett a futárszolgálat általi kézbesítés mellett dönt, akkor a megrendelt termékek kézbesítése, szállítása a részére, a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. által történik.

 

  1. A termékek várható szállítási idejét a webáruház ismerteti a megrendelés során, valamint azt a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás pontos időpontjáról a Vevőnek csak a futárszolgálattal van lehetősége egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon, illetőleg arról e-mail üzenetben a futárszolgálat fogja tájékoztatni.

 

  1. A kézbesítés munkanapokon általában 08 és 17 óra között történik. Ha a kézbesítés első alkalommal eredménytelen, akkor a futárszolgálat megkísérli az újabb kézbesítést. Amennyiben a másodszori kézbesítési kísérlet sem vezet eredményre a terméket tartalmazó csomagot visszaszállítják cégünkhöz.

 

  1. A szállítástól elállás
  1. Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Vevőt tájékoztatni.

 

  1. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A Vevő a feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

 

  1. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
  1. A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, az nem kerül iktatásra.

 

  1. Elállási/Felmondási jog
  1. A Vevő a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat, kivéve egyedi termék esetén.

 

  1. A Vevő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Ha a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) alapján fogyasztónak minősül, akkor az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

 

 

  1. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!

 

  1. Az elállási jog, valamint a felmondási jog tartalmáról a 2. sz. melléklet tartalmaz tájékoztatást.

 

  1. A dekorlove.hu kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
  1. Ha a Vevő eláll a távollevők között kötött szerződéstől, a haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatérítjük a Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon térítjük vissza.

 

  1. Fenntartjuk a jogot a termék adásvételére irányuló szerződés esetén az ellenszolgáltatás összegének visszatartására a mindaddig, ameddig a Vevő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. Amennyiben ezek közül valamelyik megvalósul visszatartási jogunk megszűnik.

 

  1. A Vevő kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
  1. Ha a Vevő eláll a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a termék átvételére meghatalmazással rendelkező személynek átadni.

 

  1. A Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A Vevőt egyéb költség nem terheli. A dekorlove.hu webáruház azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. 

 

  1. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a Vevő kártérítésre kötelezett, amennyiben eladó jegyzőkönyvben rögzített módon azt tapasztalja, hogy a visszaküldött áru nincs eredeti állapotban és megállapítható, hogy az okozott kár a vevőnek felróható okból következett be.

 

  1. Ha a Vevő elállási/felmondási jogával kíván élni, akkor a Vevő az erre vonatkozó szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles felénk a jelen Üzletszabályzat I. pontjában található telefonszámon jelezni, vagy a szintén jelen Üzletszabályzat I. pontjában található (elektronikus) levelezési címre eljuttatni.

 

  1. Írásban történő elállás esetén elegendő a szerződés 1. számú mellékletében található nyilatkozatot 14 napon belül elküldeni.

 

  1.  A Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt jelzi felénk, vagy juttatja el hozzánk az elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

  1. Tulajdonjogi kikötés
  1. A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!

 

  1. Megrendelés módosítása, törlése
  1. A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a Vevő felé azonnal automatikus értesítést küldünk, melyben visszaigazoljuk a rendelés felvételének tényét. Ez az értesítés azonban nem minősül az Vevő és a dekorlove.hu között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a Vevőnek, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az illetékes munkatársunk felé.

 

  1. Amennyiben a Vevőhöz ez az automatikus visszaigazoló e-mail nem érkezik meg 48 órán belül, akkor a Vevő ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

 

  1. A Vevőnek a rendelés teljesítésének megkezdéséig jogában áll a rendelését elektronikus úton visszavonni.

 

  1. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Vevő e-mailben és/vagy telefonon (választásától függően) értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről. Ezt követően már csak személyesen, a “Vevőszolgálaton” vagy az “Elérhetőségek” menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség a rendelés visszavonására

 

  1. A megrendelés utólagos módosítása kizárólag írásos formában, a megadott elektronikus levelezési címre küldött levéllel lehetséges.

 

  1. Jótállás
  1. A jótállási jegyen feltüntetett termékre 10.000,- Ft értékhatár felett a fogyasztói szerződés keretein belül jótállást vállal. Ezen értékhatár alatt a Vevő csak szavatossági igénnyel élhet.

 

  1. A jótállás időtartama 1 év, mely a fogyasztási cikknek a Vevő részére történő átadásának napjával kezdődik.

 

  1. A termék hibája jótállás alá tartozik, és a dekorlove.hu jótállásra kötelezett, ha

– a hibás termék eladási ára a 10.000,- Ft-os értékhatárt meghaladja.

– a Vevő rendelkezik számla vagy nyugta, vagy garancia jeggyel, mellyel bizonyítani tudja a termék vásárlását.

– a hiba igazoltan a termék anyaghibájából keletkezett és csak a rendeltetésszerű használat során lett látható.

  1. Nem tartozik a jótállás alá a hiba, és így a dekorlove.hu mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha a meghibásodás a Vevő részére történt átadás után keletkezett. Ilyenek minősül különösen, de nem kizárólagosan, ha

 

– a hiba nem a rendeltetésszerű használatból keletkezett.

– a használati útmutatón feltüntetett kezelési és használati utasításokat figyelmen kívül hagyása okozta.

– a hibát illetéktelen átalakítás, beavatkozás, szakszerűtlen javítás okozta.

– a hiba a termék gondatlan használatából ered.

– a hiba a normál elhasználódásból ered.

  1. Ha a Vevő a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a fogyasztási cikket kicseréljük, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

  1. Nem vonatkozik a csere az egyedi megrendelésekre, melyeket a Vevő saját igénye szerint készítettek. Ebben az esetben a Vevő kizárólag a fogyasztási cikk javítását kérheti, ha a hiba nem a fent említett okokból keletkezett. Ebben az esetben a javítási költséget a Vevő fizeti meg.

 

  1. Garanciális igény bejelentését követően a visszaszállítást a dekorlove.hu fizeti, előzetes egyeztetés után, az ésszerűség és gazdaságosság figyelembevételével, eltúlzott és indokolatlan költségeket azonban nem áll módunkban kifizetni.

 

  1. A garanciális problémával behozott termékeket továbbítjuk a garanciális hátteret biztosító beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javításáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett.

 

  1. A jótállás tartalmára vonatkozóan a 3. sz. melléklet tartalmaz tájékoztatást.

 

  1. Kellékszavatosság
  1. A Vevő hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

 

  1. A Vevő választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
  • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Cégünk számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

 

  • Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat.

 

  1. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Cégünk adott okot.

 

  1. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni.

 

  1. A Vevő a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti, azok ugyanis elévülnek, kivéve, ha a Vevő a Ptk. szabályai szerint fogyasztónak minősül, ebben az esetben ugyanis az elévülési idő két év.

 

  1. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a mi nyújtottuk. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

  1. A kellékszavatosság tartalmára vonatkozóan a 3. sz. melléklet tartalmaz tájékoztatást.

 

  1. Termékszavatosság
  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  
  8.  
  9.  
  10.  
  11.  
  12.  
  13.  
  14.  
  15.  
  16.  
  17.  
  18.  
  19.  
  20.  
  21.  
  22.  
  23.  
  24.  
  25.  
  26.  
  27.  
  28.  
  29.  
  30.  
  31.  
  32.  
  33.  
  34.  
  35.  
  36.  
  37.  
  38.  
  39.  
  40.  
  41.  
  42.  
  43.  
  44.  
  45.  
  46.  
  47.  
  48.  
  49.  
  50.  
  51.  
  52.  
  53.  
  54.  
  55.  
  56.  
  57.  
  58.  
  59.  
  60.  
  61.  
  62.  
  63.  
  64.  
  65. A termék hibája esetén Vevő – amennyiben fogyasztónak minősül – követelheti választása szerint közvetlenül a gyártótól vagy társaságunktól a termék hibájának kijavítását, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.

 

  1. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

  1. Társaságunk a jogszabály alapján mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta; a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

 

  1. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

 

  1. A termékszavatosság tartalmára vonatkozóan a 3. sz. melléklet tartalmaz tájékoztatást.

 

  1. Jegyzőkönyvfelvétel
  1. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján, a letölthető jegyzőkönyv megtalálható a vásárlási feltételekben.

 

  1. Jegyzőkönyvet akkor kell felvenni, ha a Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a törvény szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt érvényesít.

 

  1. Panaszkezelés
  1. A dekorlove.hu és a Vevő a jogvitáikat elsődlegesen peren kívül, egyeztetés útján rendezik. A Vevő a panaszát a jelen Üzletszabályzatban megjelölt elektronikus levelezési címen, vagy postacímen teheti meg írásban. A panaszt ezt követően kivizsgáljuk, és ennek eredményéről legkésőbb 14 napon belül elektronikus üzenetben tájékoztatjuk a Vevőt.

 

  1. A Vevő az elektronikus üzenet kézhezvételétől számított 8 napon belül jogosult írásban egyeztetést kérni, a jelen pontban fentebb írt elektronikus levelezési vagy postacímen, amennyiben a tájékoztatásában írtakat nem fogadja el. Ha az egyeztetés, a fogyasztó erre vonatkozó kérésének vállalkozó általi kézhezvételét követő 14 nap alatt nem vezet eredményre, úgy a fogyasztó békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat.

 

  1. A fogyasztónak minősülő vevő panaszát benyújthatja az EU online vitarendezési platformján („ODR platform”) is, mely a http://ec.europa.eu/odr címen érhető el. Az ODR platform az EU-n belüli fogyasztók és kereskedők számára lehetővé teszi, hogy bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő panaszokkal kapcsolatban. A platform az EU minden hivatalos nyelvén elérhető és ingyenesen használható. Az ODR platform lehetővé teszi a fogyasztó számára kereskedővel való kapcsolatfelvételt, valamint azt, hogy a fogyasztó és a kereskedő megegyezzenek egy vitarendezési testület kiválasztásában, mely a vita békés rendezésében nyújt segítséget.

 

  1. A békéltető testületi eljárás
  1. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.

 

  1. Vevő a vállalkozás székhelye szerint illetékes Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testülethez fordulhat, melynek elérhetőségei:

 

Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745

Fax száma: (52) 500-720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

 

 

  1. Jogviták
  1.  Amennyiben vevő nem minősül fogyasztónak, úgy esetleges jogvitáik elbírálására kikötik a Debreceni Járásbíróság, illetve a Debreceni Törvényszék kizárólagos illetékességét, melynek kifejezetten alávetik magukat.

 

  1. Amennyiben vevő fogyasztónak minősül, úgy fogyasztó a szerződéses jogviszonyból eredő igényét a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezéseinek megfelelően saját belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerint illetékes bíróság előtt érvényesítheti.

 

 

1. számú melléklet

 

 

Elállási/Felmondási nyilatkozat

 

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 Címzett: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

…………………………………………………………………………………………………

A fogyasztó(k) neve:

…………………………………………………………………………………………………

A fogyasztó(k) címe:

…………………………………………………………………………………………………

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Kelt: ……………………………………………………………………………………………

 

———————————————

 

 

 

2. sz. melléklet

 

Elállási/Felmondási jog

 

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi; amennyiben több terméket vásárolt attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi; amennyiben több tételből vagy darabból álló terméket vásárolt, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.

 

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre: GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság 4034 Debrecen, Vámospércsi út 59.; info@dekorlove.hu. Ebből a célból felhasználhatja az 1. sz. mellékletben szereplő elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

Vevő az elállási, illetőleg a felmondási jog gyakorlása esetén a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, valamint a rendeltetésellenes használatból fakadó kárért felel, mely a visszatérítendő összegből kerül levonásra.

 

Az elállás/felmondás joghatásai

 

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

 

Ön köteles számunkra a következő címre: 4034 Debrecen Vámospércsi út 59., a Gázszer Kft. számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

3. sz. melléklet

 

1. Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3. Jótállás

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? A jótállás időtartama egy év. Választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vag

Kövess minket